Mariaelena Murphy
Publikationen
- 2024
- Veröffentlicht
Successful Integration of Circular Economy Concepts for the Extractive Industry
Murphy, M., Obenaus-Emler, R. & Pacher, C., 22 Mai 2024, Circular Economy on Energy and Natural Resources Industries : New Processes and Applications to Reduce, Reuse and Recycle Materials and Decrease Greenhouse Gases Emissions. Mora, P. & Acien Fernandez, F. G. (Hrsg.). Springer, S. 253-267 17 S. (Sustainable Development Goal Series).Publikationen: Beitrag in Buch/Bericht/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelband › Lehre › (peer-reviewed)
- 2023
- Veröffentlicht
Education 4.0: MiReBooks: Development and Usage of Mixed Reality for Teaching Mining in Higher Education
Murphy, M., Labrador Ortega, M., Moser, P. & Feiel, S., 6 Juli 2023, S. 1485-1492. 8 S.Publikationen: Konferenzbeitrag › Vortrag › Lehre › (peer-reviewed)
- 2022
- Veröffentlicht
Engineering Education 5.0: Model Curriculum for a Postgraduate Master on Circular Economy
Woschank, M., Murphy, M. & Pacher, C., 6 Juli 2022, Proceedings of the 5th European International Conference on Industrial Engineering and Operations Management (IEOM), July 26-28, 2022, Rome, Italy. S. 1949–1959Publikationen: Beitrag in Buch/Bericht/Konferenzband › Beitrag in Konferenzband
- Veröffentlicht
The Usage of Challenge-based Learning in Industrial Engineering Education: Proceedings of the 24th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2021), Volume 2
Woschank, M., Pacher, C., Miklautsch, P., Kaiblinger, A. & Murphy, M., 2 März 2022, Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education. Auer, M. E., Hortsch, H., Michler, O. & Köhler, T. (Hrsg.). Springer, S. 869–878 (Lecture Notes in Networks and Systems; Band 390).Publikationen: Beitrag in Buch/Bericht/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelband › Forschung
- Veröffentlicht
Evidence-based Redesign of Engineering Education Lectures: Theoretical Framework and Preliminary Empirical Evidence
Ralph, B. J., Woschank, M., Pacher, C. & Murphy, M., 2022, in: European journal of engineering education : EJEE. 47, 4, S. 636–663Publikationen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › (peer-reviewed)
- 2021
- Veröffentlicht
Die Aktivitäten des Resources Innovation Center im Spannungsfeld Brain Drain – Brain Circulation
Meyer, A. & Murphy, M., 16 Sept. 2021, in: Berg- und hüttenmännische Monatshefte : BHM. 166.2021, 10, S. 496-499 4 S.Publikationen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Transfer › (peer-reviewed)
- Veröffentlicht
Innovative teaching and learning pathways for responsible use of resources focusing on the ESEE region
Murphy, M. & Corina Pacher, 7 Sept. 2021. 6 S.Publikationen: Konferenzbeitrag › Vortrag › Lehre › (peer-reviewed)
- Veröffentlicht
Educational Concept for Citizens' Awareness Towards Technological Advancements for a Sustainable Society - Introducing a Concept for Interactive Societal Learning on Hydrogen and Carbon
Obenaus-Emler, R., Lehner, M., Murphy, M. & Pacher, C., 9 Juni 2021, in: Berg- und hüttenmännische Monatshefte : BHM. 166.2021, 6, S. 314-322 9 S.Publikationen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › (peer-reviewed)
- 2020
- Veröffentlicht
Can we teach children geology using one of the world’s most popular video games?
Westrin, P., Berthet, T., Brajkovic, R., Pirard, E., Murphy, M., Bellucci, L., Käär, K., Herrera, J. & Kavanagh, R., 30 Nov. 2020, in: European geologist. 2020, 50*November, S. 83-86 4 S.Publikationen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Transfer