Markus Orthaber
Publikationen
- 2022
- Veröffentlicht
A Technology-Enhanced ‘Assessment System for Teaching and Assessment using a Computer Algebra Kernel’ (STACK): The Best Contributions of 2022’s STACK Community Meeting at the Montanuniversitaet Leoben, Austria
Orthaber, M. (Gastbeitragender), Antretter, T. (Gastbeitragender), Orthaber, M. & Antretter, T., 8 Dez. 2022, in: International journal emerging technologies in learning : iJET. 2022, Vol. 17 No. 23Publikationen: Beitrag in Fachzeitschrift › Sonderausgabe/Sonderband › Forschung › (peer-reviewed)
- Veröffentlicht
A Technology-Enhanced ‘Assessment System for Teaching and Assessment using a Computer Algebra Kernel’ (STACK)
Orthaber, M. & Antretter, T., 2022, in: International Journal of Emerging Technologies in Learning. 17.2022, 23, S. 4-6 3 S.Publikationen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › (peer-reviewed)
- 2021
- Veröffentlicht
Alle(s) digital im Studium?! Projektbericht der Steirischen Hochschulkonferenz zur Analyse digitaler Kompetenzen von Studienanfänger*inne*n
Orthaber, M. (Hrsg.), Janschitz, G. (Hrsg.), Monitzer, S. (Hrsg.), Archan, D. (Hrsg.), Dreisiebner, G. (Hrsg.), Ebner, M. (Hrsg.), Hye, F. (Hrsg.), Kopp, M. (Hrsg.), Mossböck, C. (Hrsg.), Nagler, W. (Hrsg.), Rechberger, M. (Hrsg.), Rehatschek, H. (Hrsg.), Slepcevic-Zach, P. (Hrsg.), Stock, M. (Hrsg.), Swoboda, B. (Hrsg.) & Teufel, M. (Hrsg.), 2021, Graz. 137 S.Publikationen: Buch/Bericht › Forschungsbericht › Forschung
- 2020
- Veröffentlicht
Too much to ask for oder Wie ein Moodle Server bei laufender Prüfung in die Knie gezwungen wird
Orthaber, M. & Antretter, T., 8 Okt. 2020, <fnma> Magazin 03|2020. Graz, Band 03/2020.Publikationen: Beitrag in Buch/Bericht/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelband › Lehre
- Veröffentlicht
EXAM-ON-DEMAND: SCHRIFTLICHE ONLINE-PRÜFUNGEN ALS ANTWORT AUF DEN LOCKDOWN
Orthaber, M. & Antretter, T., 31 Juli 2020, fnma Magazin 02/2020 - E-Assessment und E-Examinations . Graz, Band 02/2020. S. 47 - 49 3 S.Publikationen: Beitrag in Buch/Bericht/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelband › Lehre
- Veröffentlicht
Concepts for E-Assessments in STEM on the Example of Engineering Mechanics: How to Assess Complex EngineeringProblemsElectronically
Orthaber, M., Stütz, D., Antretter, T. & Ebner, M., 26 Juni 2020, in: International journal emerging technologies in learning : iJET. 15.2020, 12, S. 136-152 17 S.Publikationen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › (peer-reviewed)
- 2019
- Veröffentlicht
E-ASSESSMENT IN ENGINEERING MECHANICS: HOW DOES IT COMPARE TO CLASSICAL PAPER-PENCIL EXAMS?
Orthaber, M., Antretter, T., Jurisits, R. & Schemmel, M., 11 Nov. 2019, 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2019). S. 9381-9390Publikationen: Beitrag in Buch/Bericht/Konferenzband › Beitrag in Konferenzband
- Veröffentlicht
EXPERIENCES WITH A BLENDED LEARNING CONCEPT IN A FIRST YEAR ENGINEERING MECHANICS COURSE
Orthaber, M., 11 Nov. 2019, 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2019). S. 9229-9239Publikationen: Beitrag in Buch/Bericht/Konferenzband › Beitrag in Konferenzband
- 2013
- Veröffentlicht
Maximum Dissipation Crystal Plasticity - an approach to select active slip systems
Orthaber, M., Antretter, T. & Gänser, H-P., 2013, CM13: Proceedings of the International Conference on Computational Mechanics. S. ---Publikationen: Beitrag in Buch/Bericht/Konferenzband › Beitrag in Konferenzband
- Veröffentlicht
On the selection of active slip systems in rate independent crystal plasticity
Orthaber, M., Antretter, T. & Gänser, H-P., 2013, Key engineering materials. Band 554-557. S. 1147-1156 (Key engineering materials).Publikationen: Beitrag in Buch/Bericht/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelband › Forschung